Bajnokság
A bajnokságról
A Piramis Bajnokság alapja, hogy a résztvevők 2 nyert játszmáig tartó mérkőzésekre hívhatják ki egymást, általuk választott időpontban. A szabály szerint kihívni a maximum 5 helyezéssel előrébb vagy hátrébb rangsoroltat lehet.
Ha felfelé történt a kihívás (a kihívott játékos a kihívónál előrébb van a ranglistán) és a kihívó nyeri a meccset, a kihívott játékos helyére kerül a ranglistán, a kihívott pedig emiatt 1 helyezéssel hátrébb. Emellett győzelméért pontokat kap.
Ha felfelé történt a kihívás és a kihívott fél nyer, győzelméért pontokat kap.
Ha lefelé irányba történt a kihívás (a kihívott játékos a kihívónál hátrébb van a ranglistán) és a kihívó fél nyer, a ranglista marad, de a győzelem pontokat ér.
Ha lefelé irányba történik a kihívás (a kihívott játékos a kihívónál hátrébb van a ranglistán) és a kihívott fél nyer, a ranglista marad, de győzelméért pontokat kap.
Cél
Bajnokságunk elsődleges szándéka az, hogy teremtsünk egy olyan platformot ami segít a játékosoknak összeköttetésbe kerülni egymással. A verseny során az indulók változatos ellenfelekkel, verseny körülmények között, izgalmas és tudásszintjüknek megfelelő mérkőzéseket tudnak szervezni és lejátszani.
Pontozás
Felfelé történő kihívás esetén:
- 5 helyezés 5 pont
- 4 helyezés 4 pont
- 3 helyezés 3 pont
- 2 helyezés 2 pont
- 1 helyezés 1 pont
Lefelé történő kihivá esetén:
- 1 helyezés 5 pont
- 2 helyezés 4 pont
- 3 helyezés 3 pont
- 4 helyezés 2 pont
- 5 helyezés 1 pont
Minden megszerzett 10. pont egy hely előrelépést jelent a ranglistán.
Játékmenet
A jelentkezők neveit sorsolás után egy piramis alakzatú, sorszámozott táblázaton rögzítjük. Ez az induló ranglista. Innentől a kihívások elkezdődhetnek, a mérkőzések eredményeitől függően pedig a rangsor folyamatosan változik.
Az aktuális állás megtekinthető a klubház előterében, valamint ezen a linken “weboldal helye” szintén nyomon tudjátok követni a változásokat.
Kihívás
Minden induló elérhetősége megtalálható a korábban említett link excel táblázatában (nevek), valamint az erre létrehozott zárt whatsapp csoportban is tudtok egymással kommunikálni.
Ha a 2 játékosnak sikerült mindkét fél számára megfelelő időpontot találnia a meccsre, a kihívó feladata a pálya foglalásának elintézése.
Foglalás során jelezzétek, hogy a Piramis Bajnokság keretein belül játszotok, mert úgy a pályadíjból kedvezményre vagytok jogosultak.
Ha a mérkőzés véget ért, a győztes valamilyen formában jelezze az eredményt az adminisztrátornak (üzenet, e-mail, whatsapp csoport, recepció), aki az adatokat hivatalosan is bejegyzi és ha változás történt (a kihívó nyert) akkor módosítja a ranglistát.
Szabályzat
- Kihívni csak a ranglistán minimum 1 és maximum 5 helyezéssel előrébb vagy hátrébb rangsorolt játékost lehet.
- Ha a kihívó nála előrébb rangsorolt játékos ellen nyer, akkor ő a kihívott helyére, a kihívott pedig 1 helyezéssel hátrébb kerül a ranglistán. Emiatt azok a játékosok akik a rangsorban közöttük helyezkednek el, szintén 1 hellyel hátrébb kerülnek.
- Minden játékos pontokat kap a győzelméért.
- Minden 10. megszerzett pont 1 helyezés előrelépést jelent a ranglistán.
- Kétszer közvetlenül egymás után nem lehet kihívni ugyanazt a játékost.
- A mérkőzések 2 nyert játszmáig tartanak. Javasoljuk a 2 órás pályafoglalást, hogy megfelelő ideig tartó alapos bemelegítés után (kb 15 perc) biztosan be tudjátok fejezni a meccset.
- Csak végeredmény kerül elfogadásra, ha egy mérkőzés félbeszakad, azt egy másik időpontban kell folytatni és befejezni.
- A kihívó fél feladata a mérkőzésekre 1 cső megfelelő állapotú labdáról gondoskodni. Javasoljuk az új labdákat.
- A kihívó fél feladata lefoglalni a pályát.
- A 2 játékos megosztva fizeti a pályadíjat.
- A kihívott fél köteles a kihívástól számított 15 napon belül alkalmat adni a kihívónak az összecsapásra.
- Amennyiben a kihívás nem jön létre abból fakadóan, hogy a kihívott fél nem teremt alkalmat a mérkőzésre, nem jelöl meg semmilyen időpontot/nem elérhető/nem reagál a kihívásra, a kihívástól számított 16. napon a kihívó “mérkőzés nélkül nyert” és a 2 játékos helyet cserél a ranglistán. Hosszabb sérülés, utazás vagy bármilyen egyéb váratlan esemény esetén az adminisztrátorral való egyeztetés után, egyéni elbírálás alapján lehetnek kivételek.
- Amennyiben valamelyik játekos a megbeszélt mérkőzés kezdete előtt 24 órával vagy azon belül bármilyen okból eláll a kihívástól, abban az esetben a másik játékos játék nélkül nyert.